Veelgestelde vragen

  • EuroParcs
Expand All | Collapse All
  • 1. Kan ik het bereik van het WiFi vergroten?
     

    Ja, u kunt een extra accesspoint aansluiten op 1 van de vrije poorten op het ittdesk kabelmodem. Hiervoor zijn er vele producten in de markt beschikbaar. Ittdesk heeft goede ervaringen met powerline oplossingen. U kunt het modem niet van de muur in de meterkast halen om dan te verplaatsen naar een andere ruimte. (Het kabelmodem werkt dan niet meer en de herstelkosten zouden niet opwegen tegen het eventuele voordeel). Een voorbeeld van WiFi repeaters kunt u hier vinden: http://www.ittdesk.nl/webshop/

    More
  • 2. Kan ik extra televisietoestellen aansluiten in mijn object?
     

    Ja dat kan, let wel op dat het goed gebeurd. Er zijn verschillende opties voor u beschikbaar.

    Optie 1: Extra televisie-aansluitingen in het object kunnen door de eigenaar zelf worden gerealiseerd mits daarvoor de juiste materialen worden gebruik. (kabelkeur, Ziggo gecertificeerd materiaal). Versterkers, kabels en splitters van Gamma, Doemarkt, Hobbyland, Kabel Pietje en Action geven gegarandeerd problemen waar u maar ook uw buren last van gaan ondervinden. Goed aangesloten gecertificeerd materiaal geeft geen storing en het is de keuze aan de eigenaar hoeveel televisietoestellen hij/zij aan wenst te sluiten.

    Optie 2: De luxe optie die ittdesk beschikbaar heeft is een monteur met het juiste materiaal op locatie. De kosten hangen af van de lokale situatie en uw wensen. Wenst u een prijsopgaaf dan is een mail naar [email protected] met uw n.a.w. en object gegevens samen met een duidelijke beschrijving met plaatjes van uw wensen de goede eerste stap. Een engineer neemt contact met u op en zal u vooraf een zo goed mogelijke schatting maken van de te verwachten kosten. Hoe meer details we van u krijgen hoe beter de schatting zal zijn.

    Optie 3: De lokale radio & televisie speciaalzaak heeft ook vaak een technische dienst die coax binnen installaties kan adviseren en aanbieden. Let u wel op dat u koopt bij de specialist, de televisievakhandel (Wij bedoelen hier niet de CBB of mediaknaller..) De vak-handelaar is meer dan welkom om namens een eigenaar ook te bellen met ittdesk voor advies wat wel en wat niet aan te sluiten.

    More
  • 3. Hoe snel is het internet basis pakket?
     

    Snelheid is vooral een beleving en niet een hard getal. 100 kilometer per uur op een zandweg is heel hard. 100 kilometer per uur op een lege 10 baans-weg is een hele andere beleving en lijkt dan niet zo hard. Zo is het met internet ook. Als voorbeeld neemt het kijken naar een Netflix serie ergens tussen de 2 en 4 MB per device in beslag. Als uw iPhone op de achtergrond de vakantieplaatjes naar de iCloud aan het uploaden is zal er geen enkel probleem zijn, als er 5 iPhones dezelfde actie aan het ondernemen zijn zal het al druk zijn op uw internetlijn, maar foto's uploaden zal het downloaden van de Netflix stream weer niet in de weg zitten. Als u het nieuwe net gemaakt fotoalbum aan het uploaden bent en er zijn 4 kinderen op Facebook aan het kijken werkt alles nog prima. Een gezin met pubers die allemaal een telefoon op zak hebben zullen met het basispakket voldoende bandbreedte hebben. Is het recreatieobject ingericht voort grote groepen is het een overweging te kiezen voor het power abonnement. Als u een vlogger bent en de gehele dag films aan het uploaden bent naar Facebook en of Youtube is een powerabonnement ook een aanrader voor u.

    More
  • 4. Hoe ziet de beoogde infrastructuur er na oplevering uit?
     

    Doelstelling is een stabiel internet en televisiesignaal. Meestal zal de bestaande infrastructuur worden hergebruikt en waar nodig worden hersteld. Waar coaxinfrastructuur aanwezig is zal ook met Coax infrastructuur worden uitgebreid op de “missende” kavels en hele nieuwe wijken (delen van resorts) worden bij voorkeur aangelegd met glasvezel maar is per locatie een stuk maatwerk. De doelstelling is voor elke infrastructuur gelijk en dat is internet en televisie. Wellicht goed om te realiseren is dat de internetsnelheid ook via de bestaande coaxinfrastructuur de komende jaren waar nodig ook nog kan stijgen.

    More
  • 5. Is er een datalimiet, als in up- of downloadvolume?
     

    Nee, maar er is wel een Fair-Use-Policy wat normaal gebruik inhoudt.

    More
  • 6. Er zijn nu problemen in het televisie en internetwerk, gaan die opgelost worden?
     

    Doelstelling is een stabiel internet en televisiesignaal. Als er in het park en of in de grond technische elementen als kabels, verdelers, versterkers moeten worden aangepast om tot stabiele signaallevering te komen dan valt dat binnen de scope van ittdesk. Met de overname van de infrastructuur heeft ittdesk de problemen gratis meegeleverd gekregen.

    De doelstelling is voor elke infrastructuur gelijk en dat is internet en televisie in elk recreatieobject waar dat gewenst is.

    More
  • 7. In vrijwel alle chalets is geen meterkast o.i.d. aanwezig. Onder het chalet is de coax-kabel vanaf de verdeelkast en de coax-kabel binnen-in het chalet op een of andere manier gekoppeld. Bent u bekend met deze situatie?
     

    Ittdesk is op de hoogte van de afwijkende aansluitingen onder de objecten, onze engineers hebben de focus op de hoofdaansluiting en zullen in eerste aanleg NIET de 2de en eventueel derde televisie aan gaan sluiten. De ittdesk engineers zorgen voor een goede en werkende aansluiting voor zowel televisie als internet.

    More
  • 8. Er vanuit gaande dat de bekabeling vanaf de verdeelkast tot aan het chalet goed is, of wordt, kan de bekabeling in het chalet (1e of 2e TV) nog voor problemen zorgen. Hoe zal ittdesk hiermee omgaan?
     

    Ittdesk zal alles met uitzondering van de eerste “woonkamer” Televisieaansluiting loskoppelen om storing in de het netwerk te voorkomen.

    Deze zelfgemaakte aansluitingen kunnen weer door u verbonden worden, mits de kabels en connectoren van degelijke kwaliteit zijn. Versterkers, kabels en splitters van Gamma, Doemarkt, Hobbyland, Kabel Pietje en Action geven gegarandeerd problemen waar u maar ook uw buren last van gaan ondervinden. Goed aangesloten gecertificeerd materiaal geeft geen storing en het is de keuze aan de eigenaar hoeveel televisietoestellen hij/zij aan wenst te sluiten.

    Mocht het bovenstaande niet lukken, dan heeft u nog de twee volgende opties:

    Optie 2: De luxe optie die ittdesk beschikbaar heeft is een monteur met het juiste materiaal op locatie. De kosten hangen af van de lokale situatie en uw wensen. Wenst u een prijsopgaaf dan is een mail naar [email protected] met uw n.a.w. en object gegevens samen met een duidelijke beschrijving met plaatjes van uw wensen de goede eerste stap. Een engineer neemt contact met u op en zal u vooraf een zo goed mogelijke schatting maken van de te verwachten kosten. Hoe meer details we van u krijgen hoe beter de schatting zal zijn.

    Optie 3: De lokale radio & televisie speciaalzaak heeft ook vaak een technische dienst die coax binnen installaties kan adviseren en aanbieden. Let u wel op dat u koopt bij de specialist, de televisievakhandel (Wij bedoelen hier niet de CBB of mediaknaller..) De vak-handelaar is meer dan welkom om namens een eigenaar ook te bellen met ittdesk voor advies wat wel en wat niet aan te sluiten.

    More
  • 9. Ik heb op mijn huisadres in Nederland een Ziggo abonnement met extra decoder, kan ik die gebruiken op het park?
     

    Heeft u thuis op uw woonadres in Nederland toevallig ook Ziggo en u heeft op de slaapkamer een Humax decoder-kastje staan dan zou u die tijdens uw verblijf in het park ook kunnen aansluiten op de coaxaansluiting mits u op het park een abonnement bij ittdesk actief heeft. De Humax decoder van de slaapkamer thuis werkt ook in het park. De eventuele smartcard in die decoder hoort bij uw thuisabonnement en mag niet op het park worden gebruikt de ontvanger mag wel op het park worden gebruikt, ittdesk engineers en of helpdeskmedewerkers kunnen u niet assisteren bij het instellen van uw “thuis” Humax of CI+ module met smartcard. Gecodeerde kanalen anders dan de ongecodeerde kanalen van het Ziggo basispakket inclusief Ziggo sport worden wel doorgegeven maar door ittdesk niet gegarandeerd en of ondersteund.

    More
  • 10. Ik heb nu een ADSL/KPN lijn voor internet, kan die blijven?
     

    De KPN bekabeling is van KPN en niet van ittdesk of het park. Ja, u kunt blijven gebruik maken van die KPN lijn en de dienstverlening die KPN u levert. Ittdesk of het park zijn in deze geen partij.

    More
  • 11. Hoe stel ik mijn televisie dan straks in op het nieuwe Ziggo televisiesignaal?
     
    U krijgt 2 soorten signaal aangeleverd, 1 set van 30 kanalen analoog en een uitgebreidere set van 50 kanalen digitaal.
    Beide signalen zitten in het basispakket en u heeft om het digitale signaal te kunnen ontvangen een moderne televisie of decoder nodig.
    More
  • 12. Ik wil alleen internet van ittdesk, kan dat?
     

    Ittdesk levert internet via het coax- of glazvezelnetwerk en hoewel het technisch mogelijk wel zou kunnen levert ittdesk GEEN internet zonder televisieovereenkomst.

    More
  • 13. Is mijn televisie geschikt voor het nieuwe ittdesk Ziggo televisiesignaal?
     

    Of uw televisie geschikt is voor digitale ontvangst is niet in dit antwoord aan te geven, wel is er een handige webpagina op de Ziggo website die over dit onderwerp meer informatie verschaft.

    More
  • 14. Ik ben maar enkele maanden per jaar in het object maar moet dus wel het hele jaar aan ittdesk betalen voor internet en televisie?
     

    Per object aan en afsluiten is een vervelende administratieve taak die tijdrovend en kostenverhogend zou werken. Ook is het aan en afkoppelen van een object van het "park" coaxnetwek is 2 keer een fysieke inspanning van een monteur. De monteur kost voor het aan en afsluiten dus geld wat de kostenvoor de abonnee enorm zou opvoeren en het goedkoper is de kabel aangesloten te laten en het signaal te laten leveren. Daarom levert ittdesk alleen per jaar. Opzeggen kan per hele maand.

    More
  • 15. Welke kanalen zitten in het "basis" pakket?
     

    U vind een overzicht van de beschikbare kanalen (zowel analoog als digitaal (DVB-C)) terug op de volgende pagina: http://www.ittdesk.nl/zenderoverzicht/

    More
  • 16. Kan ik aanmelden aan het begin van het seizoen en aflaten sluiten aan het eind van het seizoen?
     

    Na de eerste 12 maanden is dat technisch mogelijk maar administratief geen optie. Ook denken wij dat de kosten van heraansluiten niet op zullen wegen tegen de besparing. Verder is het aansluiten niet op een exacte datum en tijd in te plannen en aanvragen worden op basis van volgorde per park per regio door 2 monteurs verwerkt. Doorlooptijd kan oplopen tot 3 maanden en daarmee loopt u het risico dat uw aansluiting te laat actief zal zijn.

    More
  • 17. Hoe sluit ik mijn televisie in de slaapkamers aan op het signaal?
     

    De televisie in de slaapkamer (mits goed aangesloten) is net als de televisie in de woonkamer ook in te stellen op analoge en indien geschikt op digitale kanalen, hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht.

    Om een televisie aan te sluiten in de slaapkamer zijn er verschillende opties voor u beschikbaar.

    Optie 1: Extra televisie-aansluitingen in het object kunnen door de eigenaar zelf worden gerealiseerd mits daarvoor de juiste materialen worden gebruik. (kabelkeur, Ziggo gecertificeerd materiaal). Versterkers, kabels en splitters van Gamma, Doemarkt, Hobbyland, Kabel Pietje en Action geven gegarandeerd problemen waar u maar ook uw buren last van gaan ondervinden. Goed aangesloten gecertificeerd materiaal geeft geen storing en het is de keuze aan de eigenaar hoeveel televisietoestellen hij/zij aan wenst te sluiten.

    Optie 2: De luxe optie die ittdesk beschikbaar heeft is een monteur met het juiste materiaal op locatie. De kosten hangen af van de lokale situatie en uw wensen. Wenst u een prijsopgaaf dan is een mail naar [email protected] met uw n.a.w. en object gegevens samen met een duidelijke beschrijving met plaatjes van uw wensen de goede eerste stap. Een engineer neemt contact met u op en zal u vooraf een zo goed mogelijke schatting maken van de te verwachten kosten. Hoe meer details we van u krijgen hoe beter de schatting zal zijn.

    Optie 3: De lokale radio & televisie speciaalzaak heeft ook vaak een technische dienst die coax binnen installaties kan adviseren en aanbieden. Let u wel op dat u koopt bij de specialist, de televisievakhandel (Wij bedoelen hier niet de CBB of mediaknaller..) De vak-handelaar is meer dan welkom om namens een eigenaar ook te bellen met ittdesk voor advies wat wel en wat niet aan te sluiten.

    More
  • 18. Ik ben extreme gamer is de ittdesk "recreatie locatie" aansluiting daarvoor geschikt?
     

    Ja in basis is de ittdesk internetaansluiting prima geschikt voor gaming. De zogenaamde pingtijden zijn laag en de snelheden zijn meer dan voldoende. Wel goed te realiseren dat er door ittdesk met NAT gewerkt is. Network Adres Translation betekend een gezamenlijk gebruik van beschikbare IPv4 adressen en dat kan het chatten binnen bepaalde games in de weg zitten. Gamen gaat dus heel prima maar van bepaalde games weet ittdesk dat de chatfunctie binnen de game niet functioneren. Heeft u om deze reden of andere technische redenen perse een "eigen" IPv4 adres nodig dan moeten wij u helaas teleurstellen. Wel kan ittdesk aan de veeleisende gebruiker een SNAT profiel dat het chatten binnen games weer mogelijk maakt. SNAT profiel is alleen beschikbaar binnen het power abonnement en op aanvraag. (via de helpdesk). Met SNAT lijkt het alsof er een "eigen" IPv4 adres beschikbaar is gesteld en het is een fijne methode om met IPv4 schaarste slim om te gaan. Heeft u nog vragen over SNAT dan vernemen wij die graag via onze helpdesk.

    More
  • 19. Kan ik extra kanalen bijbestellen?
     

    Extra kanalen bijbestellen is geen optie, wel kunt u via het internet veel content bekijken welke u eventueel via een Apple TV of Google dongle naar uw televisie kunt sturen. Denk aan Kijk.nl Netflix.com en of Videoland.nl.

    More
  • 20. Krijg ik een IPv6 adres toegewezen?
     

    Met een IPv6 nummer zijn straks directe koppelingen tussen apparaten in uw eigen netwerk te leggen naar het internet. De Gamers zullen met deze optie gelukkig zijn omdat de meeste gameservers op pIPv6 nog beter functioneren,

    Ittdesk zal de uitrol en de netwerken eerst moeten testen. Tot op heden is er nog geen detailplanning gemaakt voor deze taak. Als er update zijn maken wij die kenbaar via deze FAQ.

    More
  • 21. Als ik in mijn "gewone" huis een voor Nederland geschikte DVB-C ontvanger heb werkt die dan in het recreatieobject?
     

    Ja, die zal werken als je de netwerk ID 4444 gebruikt.

    More
  • 22. Als ik in mijn "gewone" huis in Nederland al een Ziggo pakket heb met aanvullende zenders kan ik die dan ook in mijn recreatieobject kijken via kanaalnummer 5555?
     

    Formeel is het meenemen van smartcards en of locatiegebonden decoders niet toegestaan en ittdesk kan en zal er geen garantie of ondersteuning op geven. Misbruik van Signaal, DTV kaarten/decoders is niet toegestaan.

    More
  • 23. Als ik mijn oude televisie wil blijven gebruiken en toch ook de basis digitale kanalen waaronder Ziggo sport wil zien waar kan ik dan een geschikte decoder kopen?
     

    Decoders die geschikt zijn voor de Nederlandse markt worden zo nu en dan aangeboden op Marktplaats door particulieren. Ook worden nieuwe decoders aangeboden door gespecialiseerde webshops en u kunt ook overwegen om een nieuwe televisie te kopen met een ingebouwde DVB-C ontvanger. (Koop een Nederlands model omdat in het buitenland DVB-C net iets anders werkt en u dan in Nederland niets kunt ontvangen met uw nieuwe toestel).

    More
  • 24. Ik heb al een internetkastje/modem in mijn recreatieobject hangen wat moet daar mee gebeuren?
     

    Het omzetten van de huidige naar de nieuwe situatie zal een goed begeleid proces zijn, u ontvangt daarover schriftelijke informatie. tot de dag dat er een monteur van ittdesk bij u is geweest zal de oude situatie blijven functioneren (of er moet iets lokaal gecommuniceerd zijn).

    More
  • 25. Wat is DVB-C?
     

    Digitale televisie, officieel DVB (Digital Video Broadcasting), is niets meer of minder dan een veel efficiëntere doorgave van televisiesignalen dan tot voorheen werd aangeboden. De voorloper van digitale televisie is analoge televisie. Doordat het digitale televisiesignaal op een slimme manier kleine gedeeltes van het beeld weglaat (compressie), kunnen er meer dingen worden aangeboden binnen hetzelfde signaal. De C in DVB-C staat voor calbe, DVB-C is dus via de kabel te ontvangen waar bijvoorbeeld DVB-S via een schotel te ontvangen is.

    More
  • 26. Kan ik mijn basis internet tijdelijk verhogen naar power internet?
     

    Dit behoort helaas nog niet tot de mogelijkheden.

    More
  • 27. Blijf ik na overstap op het ittdesk signaal ook de huidige CAI/COAX bijdragen betalen die ik nu aan het park betaal?
     

    De bijdrage die u nu aan het park betaald voor de kabelaansluiting en of de instandhouding van het achterliggende netwerk staat los van ittdesk.
    Ittdesk heeft derhalve geen kennis van de verrekenmodellen tussen de verschillende eigenaren en de parkhouder/eigenaar. Voor vragen over financien kunt u zich het beste wenden tot de partij die u de factuur stuurt.

    More
  • 28. Verwachten jullie ook prijswijzigingen?
     

    De normale CPB indexering zal worden toegepast, er zijn vooralsnog geen voorgenomen prijswijziging bekend.

    More
  • 29. Wie is er verantwoordelijk voor de televisieaansluiting in mijn woning?
     

    Voor de televisieaansluitingen in uw woning bent u zelf verantwoordelijk.

    More
  • 30. Hoe kan ik mijn televisie instellen voor digitaal signaal?
     

    Door de coax kabel te verbinden met de aansluiting in uw object en de televisie, kunt u digitale tv ontvangen. De televisie moet dan wel beschikken over een ingebouwde decoder (DVB-C ontvanger). Bij de meeste moderne televisies is deze DVB-C ontvanger tegenwoordig ingebouwd.

    Uw object ligt in het voormalig Ziggo gebied.

    U heeft dan de volgende instellingen nodig:
    “Operator selecteren”: Ziggo of Ziggo (voormalig Ziggo)
    Vul bij de netwerk frequentie: 474000 (of 474 of 47400) in.
    Netwerk ID:  04444 of 4444.
    Zet de modulatie op: 64QAM.
    Zet de symboolfrequentie op: 6875.

    Uw object ligt in het voormalig UPC gebied.
    U heeft dan de volgende instellingen nodig:
    “Operator selecteren”: UPC of Ziggo (voormalig UPC)
    Vul bij de netwerk frequentie 164000 (of 164 of 16400) in.
    Netwerk ID 04444 of 4444.
    Zet de modulatie op: 64QAM.
    Zet de symboolfrequentie op: 6900.

     

    More
  • 31. Kan ik mijn bestaande IP telefonie van een andere provider blijven gebruiken?
     

    Ittdesk levert een "normale" open internetverbinding waar geen blokkades op zitten. Telefonie van andere providers kan in basis ook prima functioneren via de ittdesk internetlijnen.
    Als uw huidige IP telefonieaanbieder haar diensten aflevert op een IP toestel of een los kastje dat op de modem van een provider is aangesloten kunt u het kastje van die telefonieaanbieder weer aansluiten op het ittdesk "kabel" modem. Als uw aanbieder telefonie aflevert op een speciale telefonie-poort op het internetkastje (modem) dan is het niet mogelijk de dienst telefonie van de andere aanbieder mee te nemen naar ittdesk.
    Een belletje naar de helpdesk van uw huidige aanbieder is in alle gevallen aan te raden en stel ze daar de vraag of het kastje van hun ook kan worden aangesloten op een ethernetpoort van een ander kabelmodem.

    Een foto van de aansluiting en het "kastje" aan de ittdesk helpdesk is ook een mooi startpunt op de weg naar een definitief antwoord.

    More
  • 32. Hoe kan ik mij aanmelden voor deze diensten?
     

    U kunt de aanmelding doen via de aanmeldformulieren op onze website (via het voor het recreatiepark gebouwde portal).
    Er zijn een aantal formulieren beschikbaar m.b.t. de verschillende huur en verhuur mogelijkheden. U kunt bij de beheerder van het park terecht voor het juiste formulier.

    More
  • 33. Kan ik bij het overstappen gebruik blijven maken van mijn huidige VOIP diensten?
     

    U kunt dit gewoon blijven gebruiken. Wij voorzien verder geen problemen tussen het overstappen naar de ittdesk/Ziggo diensten en het gebruik van uw huidige VOIP-diensten.

    More
  • 34. Heb ik straks ook WiFi in mijn recreatieobject?
     

    Als u bij ittdesk aan abonnement heeft aangevraagd en de montage van de hardware is gedaan heeft u de beschikking over WiFi. De naam van het WiFi netwerk zal kenbaar worden gemaakt op de sticker van het kabelmodem dat u in bruikleen heeft. Het wachtwoord staat ook op dezelfde sticker dus u kunt snel verbinden en het internet op gaan.

    More
  • 35. Kan ik de WiFi naam in mijn recreatieobject aanpassen?
     

    Indien uw recreatieobject ook voor de verhuur is ingericht is het niet toegestaan de WiFi naam aan te passen. Als u de enige gebruiker bent heeft u de mogelijkheid de WiFi naam naar eigen smaak aan te passen. Ook kunt u het inlogwachtwoord aanpassen. Op het kabelmodem staat een korte instructie hoe te handelen. (u moet wel een beetje handig met computers zijn).

    More
  • 36. Is het bereik voldoende om tot achter in de tuin WiFi te hebben?
     

    De ittdesk kabelmodems hebben een bereik dat voldoende is voor het recreatieobject inpandig. Bereik tot in de tuin is niet te garanderen. De kans dat u voldoende bereik heeft is groot maar moet proefondervindelijk worden bepaald. Het zou kunnen zijn dat er tussen de denkbeeldige lijn van het kabelmodem en de tuin waar u ontvangst verwacht een koelkast met stalen deur en wand staat. Dan zal het bereik een heel stuk korter/minder zijn. Betonbewapening, metalen wandbekleding en zelfs zijn er ramen met een metalen coating die met het blote oog nauwelijks waarneembaar is kunnen het bereik erg nadelig beïnvloeden.

    More

Wij zijn solutionpartner van