FAQ

  • FAQ Vestide
Expand All | Collapse All
  • 1. Welke diensten levert ittdesk?
     

    ittdesk zorgt voor de ondersteuning van het netwerk voor televisie en internet in samenwerking met Ziggo
     

    More
  • 2. Hoe kan ik een storing melden aan ittdesk?
     

    Je kunt een storing melden bij ittdesk door deze te melden via de website: www.ittdesk.nl

    Het is van belang dat u de juiste gegevens zoals je naam, adres, telefoonnummer etc. en een duidelijke omschrijving van het probleem geeft. Eventueel kun je bestanden toevoegen, zoals foto’s van het probleem. Als je direct een medewerker wil spreken, neem dan telefonisch contact op met de helpdesk. De helpdesk is open op kantoordagen van 9:00 uur tot 20:00 uur. Is de helpdesk gesloten, raadpleeg dan onze FAQ artikelen, wellicht staat het antwoord op je vraag er al.

    Voor vragen die los staan van internet en televisie kunt je mailen naar het volgende mailadres: [email protected]

    More
  • 3. Hoe worden de internet en TV kosten in rekening gebracht?
     

    Zodra het mediapakket is aangesloten worden jouw servicekosten automatisch door Vestide aangepast.

    More
  • 4. Heb ik straks ook Wi-Fi in mijn kamer?
     

     

    Er zijn twee mogelijkheden:

    • Fiber Power (meestal) voor gebouwen tot 50 wooneenheden.
      In elke woonruimte installeren wij een kabelmodem. Soms is er meer capaciteit nodig en moeten we ook aan de buitenkant van het gebouw werkzaamheden uitvoeren.
    • Corporate Internet Access (CIA) (meestal) voor gebouwen met meer dan 50 wooneenheden.
      Elk gebouw krijgt een glasvezelaansluiting, met in elke woonruimte een eigen UTP-aansluiting. Als het mogelijk is, maken we gebruik van bestaande aansluitingen.

    In de planning kan je zien welk systeem er in jouw complex wordt aangelegd: Planning Vestide

    More
  • 5. Kan ik de Wi-Fi in mijn kamer aanpassen?
     

    Ja, het is mogelijk om in de instellingen van het Wi-Fi netwerk aanpassingen te maken. Denk hierbij aan de naam van het netwerk en een wachtwoord.

    Deze instellingen zijn aan te passen door in te loggen op de router. Bij de meeste routers kun je inloggen door het volgende adres in te vullen in de browser: 192.168.1.1 of 192.168.0.1
    Vervolgens wordt er gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord. Ook dit verschilt per router, maar is in de meeste gevallen voor beide velden 'admin'.

    Is dit niet het geval, dan kun je de handleiding van je router raadplegen (deze handleidingen zijn vaak op internet te vinden).

    More
  • 6. Kan ik het Wi-Fi bereik vergroten?
     

    Het bereik vergroten is niet mogelijk. Wel is het bij de meeste apparaten mogelijk om het Wi-Fi kanaal aan te passen. Hiermee kun je een kanaal kiezen waar minder activiteit aanwezig is waardoor het Wi-Fi signaal meer stabiel is.
     

    More
  • 7. Moet ik een modem, router of access point aanschaffen?
     

    Voor de locaties met minder dan 50 wooneenheden is al een modem aangesloten.

    Op de locaties met meer dan 50 wooneenheden zal je zelf een router aan moeten schaffen.
    Op dit moment (14-11-17) raden wij aan om een Cisco Linksys E router te gebruiken. De prijs van deze routers ligt rond de €40,- en is te bestellen bij o.a. Mediamarkt: (Linksys E2500).

    Let op! Een modem, access point of een combinatie van een modem/router is niet te gebruiken op ons netwerk.

    Mocht je er niet helemaal uitkomen of twijfel je over de aanschaf van de router? Neem dan contact op met ittdesk voor advies.

    More
  • 8. Welke internetsnelheid ontvang ik?
     

    De minimale snelheid die je kunt ontvangen is 25mbps. Dit hangt natuurlijk wel af van de apparaten die je gebruikt.
    Zo zal een duurdere router een hogere snelheid kunnen behalen dan een goedkopere variant. Dit geldt ook voor laptops, computers en smartphones. Een apparaat met een betere netwerkkaart zou een snellere verbinding hebben dan een apparaat met een verouderde netwerkkaart.
    De maximale snelheid is in theorie 100mbps.

     

    More
  • 9. Is er een datalimiet, als in up- of downloadvolume?
     

    Nee, er is geen datalimiet voor up- of download.

    Let op dat je niet teveel gebruikt. Zie Fair use policy: Met de fair use policy voorkomt Ziggo dat een klein aantal gebruikers de totale bandbreedte verbruikt. Als Ziggo bij jou groot verbruik of misbruik ontdekt, krijg je twee keer een waarschuwing. Dan is het slim om je verbruik aan te passen, want Ziggo beperkt je bandbreedte als je dat niet doet.

    More
  • 10. Kunnen wij een internetaansluiting delen met meerdere bewoners?
     

    Nee, dat mag helaas niet. Ziggo kan je zelfs afsluiten als je dit toch doet.

    More
  • 11. Hoe sluit ik mijn televisie aan op het signaal?
     

    De televisie is aan te sluiten d.m.v. een coaxkabel. De aansluiting is aanwezig op de kamer. Mochten er geen kanalen beschikbaar zijn, dan kan het zijn dat de televisie eerst naar digitale zenders moet gaan zoeken. Het is ook mogelijk om TV te kijken op de (oude) analoge manier. Meer uitleg voor het zoeken van zenders kunt je vinden in de handleiding van de televisie.

    Zorg ervoor dat een goedwerkende coax kabel gebruikt. Kies voor een Ziggo gecertificeerde coax kabel. Deze kabels zijn te herkennen aan het Kabelkeur keurmerk.
     

    More
  • 12. Welke tv-zenders krijg ik?
     

    Je krijgt het standaard zenderpakket van Ziggo. Kijk op:
    www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht
     

    More
  • 13. Kan ik extra kanalen bijbestellen?
     

    Ja hoor, dat kan bijna overal. De enige uitzonderingen zijn Aurora en de Pisanostraat 298-372 en Pisanostraat 546-776.

    Het is mogelijk om een digitale tv diensten aan te vragen bij ittdesk via het aanvraagformulier op onze website: http://www.ittdesk.nl/aanvraagformulier-dtv-diensten/.Hierbij kan gebruik gemaakt worden van een eigen smartcard, of er kan een standaard mediabox gehuurd worden. Ook is het mogelijk om een CI+ module te huren. Dit is gunstig omdat er bij een CI+ module geen extra kabels of decoders gebruikt worden. Let op! Niet alle televisies zijn compatibel met een CI+ module. U kunt op de volgende website een check doen of uw televisie hiervoor geschikt is: https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/

    More
  • 14. Wat is DVB-C
     

    Digitale televisie, officieel DVB (Digital Video Broadcasting), is niets meer of minder dan een veel efficiëntere doorgave van televisiesignalen dan tot voorheen werd aangeboden. De voorloper van digitale televisie is analoge televisie. Doordat het digitale televisiesignaal op een slimme manier kleine gedeeltes van het beeld weglaat (compressie), kunnen er meer dingen worden aangeboden binnen hetzelfde signaal. De C in DVB-C staat voor cable, DVB-C is dus via de kabel te ontvangen waar bijvoorbeeld DVB-S via een schotel te ontvangen is.

    More
  • 15. Zorgt Ziggo goed voor mijn privacy?
     

    Ja hoor, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Je kunt er meer over lezen in het Consumenten Beleid Privacy: www.ziggo.nl/zakelijk/klantenservice
    Woon je in een gebouw met meer dan 50 wooneenheden, dan heeft ittdesk haar eigen statement welke je hier kunt vinden: www.ittdesk.nl/big-brother-is-watching-you/

    More
  • 16. Verwachten jullie ook prijswijzingen?
     

    De betalingen voor internet en televisie worden bepaald door Vestide. Voor meer informatie m.b.t. prijswijzingen kunt u terecht bij Vestide.

    De prijzen liggen tot 1 juni 2021 vast.

    More
  • 17. Wie is er verantwoordelijk voor de televisieaansluiting in mijn woning?
     

    Vestide is verantwoordelijk voor de televisieaansluiting.

    More
  • 18. Wat als ik een Xbox of Playstation aan wil gaan sluiten?
     

    Op de kleine locaties (minder dan 50 wooneenheden) is het mogelijk om een Xbox of Playstation aan te sluiten op het modem. Dit kan zowel bekabeld als draadloos.

    Op de locaties met meer dan 50 wooneenheden is het ook mogelijk om een Xbox of Playstation aan te sluiten. Deze apparaten moeten dan aangesloten worden op een zelf aangeschafte router.
    Ook dit kan zowel bekabeld als draadloos.

    More
  • 19. Ziggo heeft een 'Fair use policy', wat is dat?
     

    Met de fair use policy voorkomt Ziggo dat een klein aantal gebruikers de totale bandbreedte verbruikt. Als Ziggo bij jou groot verbruik of misbruik ontdekt, krijg je twee keer een waarschuwing. Dan is het slim om je verbruik aan te passen, want Ziggo beperkt je bandbreedte als je dat niet doet.

    Groot verbruik is volgens Ziggo: dataverkeer van meer dan tien keer het gemiddelde, gemeten over een maand. Misbruik is vol volgens Ziggo: commercieel handelen, spam, het delen van je internetverbinding en het aanbieden van professionele diensten. Ook mag je zelf geen aanpassingen en montage aan het netwerk doen of deze kapot maken.

    More
  • 20. Krijg ik een vast IP adres?
     

    Je krijgt wel een dynamisch extern IP adres toegewezen. Dit IP nummer kan je niet claimen of vast in je devices zetten, wel blijft het IP nummer in basis op je devices als je die aan laat staan.

    More
  • 21. Heb ik een digitale ontvanger nodig?
     

    Als je een "moderne" televisie hebt dan is het juist instellen van je ontvanger in de televisie voldoende, heb je een oude televisie of een televisie zonder geschikte DVB-c ontvanger dan kan je een voor Ziggo geschikte decoder kopen. (Marktplaats is een optie.) Maar je kunt ook op de Ziggo website kijken of de Ziggo aanbieding je aan staat.

    More
  • 22. Is er een mailserver (SMTP) beschikbaar?
     

    Nee, die is niet beschikbaar, je kunt het beste werken met een webmailservice als Google of Microsoft

    More
  • 23. Als ik in mijn ouderlijk huis een voor Nederland geschikte DVB-C ontvanger heb, werkt die dan ook in mijn appartement?
     

    Ja, die zal werken als je het netwerk ID 4444 gebruikt.

    More
  • 24. Als ik in mijn ouderlijk huis in Nederland al een Ziggo pakket heb met aanvullende zenders, kan ik die dan ook in mijn appartement bekijken via kanaalnummer 5555?
     

    Formeel is het meenemen van smartcards en of locatiegebonden decoders niet toegestaan en ittdesk kan en zal er geen garantie of ondersteuning op geven. Misbruik van Signaal, DTV kaarten/decoders is niet toegestaan.

    More
  • 25. Ontvang ik de zenders in digitale kwaliteit?
     

    NPO 1, NPO 2 en NPO 3 ontvang je altijd in HD-kwaliteit. Als jouw tv een DVB-C- ontvanger heeft, kun
    je alle zenders in digitale kwaliteit ontvangen. Hoe je dat goed instelt, lees je hier:
    https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken-zonder-kastje/.

    Zonder die ontvanger krijg je de zenders in analoge kwaliteit. Ook prima, natuurlijk!

    More
  • 26. Wat is de prijs van het mediapakket?
     

    Het mediapakket kost 16,85 euro per maand. Deze prijs staat voor 4 jaar vast vanaf 1 juni 2017.
     

    More
  • 27. Staan de kosten voor het mediapakket in mijn huurcontract?
     

    Je krijgt geen nieuwe huurovereenkomst. Zodra het mediapakket is aangesloten worden jouw
    servicekosten automatisch aangepast.

    Voor overige vragen die geen betrekking hebben tot internet of televisie kun je mailen met: [email protected]

     

    More
  • 28. Ik ga per maand meer betalen voor televisie en internet. Waarom?
     

    Voor een klein aantal huurders gaan de kosten iets omhoog. Dat kan door deze redenen komen:

    - Je krijgt een persoonlijke tv- en internetaansluiting, waar je dus alleen voor betaalt.
    Aansluitingen delen kan niet meer;
    - Je internet wordt sneller, met minder storingen;
    - Je kunt met al je vragen, klachten en storingen terecht bij ittdesk zowel in het Nederlands
    als in het Engels;
    - De prijzen zijn de afgelopen jaren veranderd, maar misschien niet in jouw pakket. In het
    nieuwe mediapakket geldt de actuele marktprijs.
    - Bij blokstoringen (een hele verdieping of het gehele gebouw) is ittdesk 24/7 te bereiken met het volgende nummer: 085-0140433

     

    More
  • 29. Hoe gaat de overstap naar het nieuwe mediapakket?
     

    Situatie 1: Je huurt een kamer bij Vestide en Vestide regelt nu al internet en/of televisie voor je
    Jij krijgt standaard het nieuwe mediapakket. We laten je minimaal een maand vooraf weten wanneer
    we jou aansluiten op het nieuwe mediapakket van Ziggo.

    Situatie 2: je huurt een zelfstandige woonruimte en je regelt zelf je internet en televisie
    Waarschijnlijk heb je zelf een abonnement voor internet en televisie. Hiervoor geldt meestal een
    opzegtermijn van een maand. Daarom vragen we je minimaal één maand vooraf of je wilt overstappen
    naar het nieuwe mediapakket. Ja? Prima! Dan sluiten wij het nieuwe mediapakket aan en heb jij
    voldoende tijd om je abonnement op te zeggen. Nee? Dat is ook goed natuurlijk.
     

    More
  • 30. Hoe wordt de TV-aansluiting aangelegd?
     

    Veel zelfstandige woonruimtes hebben al een COAX-aansluitpunt. Dat is makkelijk, dan hoeven we
    waarschijnlijk niets meer te doen. Als die er nog niet zit en als je in een kamer woont, leggen we een
    nieuw aansluitpunt aan.
     

    More
  • 31. Waaruit bestaan de werkzaamheden voor de internetaansluiting?
     

    Er zijn twee mogelijkheden:

    Fiber Power voor gebouwen tot 50 studenten.
    In elke woonruimte installeren we een kabelmodem. Soms is er meer capaciteit nodig en
    moeten we ook aan de buitenkant van het gebouw werkzaamheden uitvoeren.

    Corporate Internet Access (CIA) voor gebouwen met meer dan 50 studenten.
    Elk gebouw krijgt een glasvezelaansluiting, met in elke woonruimte een eigen UTP-
    aansluiting. Als het mogelijk is, maken we gebruik van bestaande aansluitingen.
     

    More
  • 32. Wanneer worden bij mij de werkzaamheden uitgevoerd?
     

    Zodra de planning klaar is, hoor je van ons wanneer jij aan de beurt bent. Dat kan soms even duren,
    want we verwachten de laatste woonruimtes over ongeveer 10 maanden aan te sluiten. Je krijgt dan
    ook informatie over wat er gaat gebeuren en hoe lang de werkzaamheden duren.
     

    More
  • 33. Kan ik tijdens de werkzaamheden internet gebruiken?
     

    Natuurlijk proberen wij zoveel mogelijk rekening te houden met je! We hebben met Ziggo afgesproken dat er
    geen werkzaamheden zijn tijdens collectieve tentamenperiodes en vakanties. Behalve in overleg met
    jou en je huisgenoten. We laten het weten als jij geen gebruik kunt maken van internet.

    Een eventuele onderbreking van je huidige internet zal ruim vooraf door Ziggo
    worden gecommuniceerd en de onderbreking zal niet langer zijn dan 1 werkdag.

    More
  • 34. Wie voert de werkzaamheden uit?
     

    De onderaannemer van Ziggo of/en de onderaannemer van ittdesk.

    More

Wij zijn solutionpartner van