De meldingen E16, E19 en E30

De meldingen E16, E19 en E30 kunnen een aantal oorzaken hebben:

Uw smartcard is niet geactiveerd.
Iedere nieuwe smartcard moet geactiveerd worden. Is de smartcard nog niet geactiveerd?

De zender maakt geen deel uit van uw abonnement.
Wilt u meer zenders ontvangen, breid uw abonnement dan uit met TV Royaal, of de overige zenderpakketten op de website van Ziggo.

Is uw smartcard geactiveerd en is de zender onderdeel van uw abonnement, maar verschijnt toch de melding E16, E19 of E30?
Dit kan gebeuren als de digitale ontvanger lange tijd niet aangesloten is geweest op de stroom. Doorloop de volgende stappen om het probleem te verhelpen:

1. schakel de digitale ontvanger uit en verwijder uw smartcard

2. haal voor minimaal 30 seconden de digitale ontvanger van de stroom

3. koppel de coaxkabel los van de ontvanger

4. sluit de ontvanger weer aan op stroom. Schakel de ontvanger weer in, maar plaats de smartcard nog niet. En sluit de coaxkabel nog niet aan

5. na enkele minuten vraagt de digitale ontvanger om de smartcard te plaatsen. Noteer eerst het smartcardnummer, bijvoorbeeld op een vel papier. Het smartcardnummer staat op de achterkant van uw smartcard

6. plaats nu de smartcard weer in de digitale ontvanger. Er verschijnt een foutmelding in beeld

7. koppel de coaxkabel weer aan op de digitale ontvanger

8. log in op Mijn Ziggo
Heeft u nog geen account voor Mijn Ziggo, meldt u dan nu aan via deze pagina. (Let op: uw Mijn Ziggo-account is niet gelijk aan uw Ziggo mail-account)

9. controleer onder Mijn Producten – Radio & Televisie -Smartcards of het juiste smartcardnummer is geactiveerd

10. klik vervolgens op Herstel

De E-melding zal binnen een minuut verdwijnen.

Was this answer helpful ? Ja (0) / Nee (0)

Comments are closed