De meldingen E04, E05, E06, E15 en E34

Deze melding verschilt per digitale ontvanger en verschijnt wanneer de smartcard niet goed is aangesloten op de digitale ontvanger. Of wanneer u een smartcard gebruikt die niet geldig is binnen het gebied waarin u de smartcard wilt gebruiken.

Doorloop de volgende stappen bij deze melding:

1. Controleer of de smartcard juist in de ontvanger zit. De smartcard hoort met de chip (het goudkleurig gedeelte) aan de voorkant naar beneden gericht, te worden geplaatst.

2. Wrijf de chip van de smartcard voorzichtig schoon met een doek.

3. Herstart de digitale ontvanger. Doe dit als volgt:

– Schakel de digitale ontvanger uit en verwijder de smartcard.
– Haal vervolgens minimaal 30 seconden de digitale ontvanger van de stroom en koppel de coaxkabel los van de ontvanger.
– Sluit de ontvanger weer aan op stroom, maar plaats de smartcard nog niet terug.
– Na enkele minuten vraagt de digitale ontvanger om de smartcard te plaatsen.
– Plaats de smartcard weer in de digitale ontvanger.
– De ontvanger zal nu de melding E48/E52 (geen of zwak signaal) geven.
– Sluit de coaxkabel weer aan op de ontvanger. De foutmelding zal binnen een minuut verdwijnen.
– Ziet u na een minuut nog dezelfde melding in beeld? Het is dan belangrijk te achterhalen of de oorzaak van de melding bij de digitale ontvanger of bij de smartcard ligt.

1. Controleer of de smartcard het wel in een andere digitale ontvanger doet (bijvoorbeeld de ontvanger van uw buren). Werkt de smartcard wel in een andere ontvanger, dan is er mogelijk iets mis met uw digitale ontvanger.

2. Controleer of een andere smartcard (bijvoorbeeld de smartcard van uw buren) het wel in uw digitale ontvanger doet. Werkt de smartcard wel in uw ontvanger, dan is er mogelijk iets mis met uw smartcard.

Was this answer helpful ? Ja (0) / Nee (0)

Comments are closed